Výzva č. 4 a 10 - způsobilé výdaje a příjemci
Chtěl bych se Vás zeptat na způsobilost výdajů u výzvy IROP č. 4 a 10. Zde je u způsobilých výdajů uvedeno, že způsobilé je pořízení HW a SW. Co se týče HW, musí se jednat jen o nákup již hotových řešení (licencí) a nebo lze zde pořídit SW, který bude pro účely příjemce vyvinut na zakázku? Popř. lze kombinace obojího?
Dále, je možné, aby žádaly v rámci uvedených výzev dobrovolné svazky obcí? Jde o to, že jsme poměrně malá obec, abychom měli projekt za 3 mil. Kč, ale kdybychom jej realizovali společně s dalšími 10 obcemi ve svazku, tak by to už mělo smysl. Popř. pokud to nejde, tak jaké jsou zde možnosti? Je výzva také určena i menším městům a obcím, nebo preferujete spíše větší?
Co se týče nákupu SW, tak není konkrétně stanoveno, jestli to musí být hotové řešení, nebo jestli je možný vývoj na zakázku. Obojí se bere jako dodávka SW řešení, záleží na formulaci zadávací dokumentace veřejné zakázky. SC 3.2 je široký a v některých případech (např. ve výzvě pro podpůrné informační systémy pro obce a kraje) bude stačit dodávka hotového řešení. V případě výzvy č. 4 se dá předpokládat, že systém elektronického podání bude vyvinut na míru dle zadání a požadavků obce/příjemce. Zadávací dokumentace by toto neměla nijak specifikovat – v ní má být obsaženo, co chcete, a firmy už pošlou své nabídky – některé pošlou nabídku licence hotového řešení, některé třeba umí vyvinout nový SW za polovinu ceny oproti existujícím řešením. Toto nelze nikdy předjímat, proto je to otevřené a nijak to neomezujeme.
U výzvy č. 10 upozorňuji, že je určena jen pro významné informační systémy (VIS) nebo pro kritickou informační infrastrukturu (KII) podle zákona o kybernetické bezpečnosti. V případě VIS jsou obce automaticky vyloučeny, protože si do zákona prosadily, že nebudou provozovat VIS. Takže zbývá možnost, že některá obec bude mít KII dle zákona, ale to se dá předpokládat jen opravdu u velkých měst, protože KII se určují na základě kritérií (viz zákon).
Svazky obcí nejsou v SC 3.2 způsobilými příjemci. Nicméně ono to zase tak nemusí vadit – idea je taková, že by informační systém realizovala (a příjemcem by byla) ORP, a tento systém by pak využívaly všechny obce v území daného ORP. S tímto postojem jsme ve shodě i se SMOČR, ovšem samozřejmě je důležité, aby se obce v daném území uměly dohodnout, a to i bez nutnosti existence svazku obcí.
Odpověď ze dne 7. ledna 2016
Byl tento článěk pro vás užitečný?