Zprávy o udržitelnosti -sociální bydlení II.
Chtěla bych se zeptat ohledně dokládání dokladů v rámci Zpráv o udržitelnosti (dále ZoU). Dotaz příjemce je ohledně dokladů k nájemnému a jeho vyúčtování. Zda v rámci udržitelnosti musí příjemce dokládat tento doklad a zda vyúčtování nájemného musí obsahovat i rozpis služeb?
Příjemce je povinen postupovat podle kapitoly 9 Obecných pravidel:
„Povinnost vést účetnictví s jednoznačnou vazbou ke konkrétnímu projektu platí i pro dobu udržitelnosti. V době udržitelnosti je nutné evidovat v oddělené účetní evidenci provozní příjmy a výdaje, které přímo souvisí s realizovanou operací, tzn. např. výdaje na opravu či údržbu majetku pořízeného z dotace.“
Příjemce archivuje účetní doklady a v případě kontroly na místě je předloží kontrolorům. Součástí ZoU by mohly být doklady dokazující dodržení indikátorů –tj. inventární karty majetku (bytů – zda jsou stále v majetku příjemce).
K ZoU se nedokládají speciální doklady (nájemní smlouvy, čestná prohlášení, která jsou přílohou nájemní smlouvy apod.). Každopádně veškeré tyto doklady je příjemce povinen uchovat a v případě potřeby, např. pochybností ohledně naplnění indikátorů, by neměl být problém je předložit.
Co se týká rozúčtování nájmu a energií, to bude muset být provedeno tak, aby bylo možné (opět v případě kontrol na místě nebo pochyb kontrolora ZoU) ověřit, zda nájemné nepřekračuje povolený limit na m2.
Odpověď ze dne 26. července 2018
Byl tento článěk pro vás užitečný?