Inkluze ve vzdělávání
Byla diskutována otázka inkluze, která by se dle doporučení Řídicího orgánu IROP měla objevit ve všech projektových záměrech k problematice vzdělávání, a to alespoň v mezích např. nákupu speciálních pomůcek. Ačkoliv bychom toto do našich projektových listů rádi zařadili, nejsme si jisti, jak toto „obecně“ formulovat (např. ve vazbě na projekty v oblasti polytechniky), abychom splnili uvedený požadavek Evropské komise.
Jedním ze specifických kritérií přijatelnosti pro SC 2.4 IROP je kritérium "Projekt zajistí fyzickou dostupnost a bezbariérovost vzdělávacích zařízení". Aby mohl být projekt z IROP podpořen, musí uvedené kritérium splňovat. Ze žádosti o podporu musí být jednoznačně patrné, jakým způsobem bude kritérium naplněno. Způsob plnění se může u jednotlivých projektů lišit. V případě projektů, zaměřených na oblast polytechniky může být způsob plnění kritéria různý – nákup speciálních pomůcek, bezbariérová úprava učebny, školy, apod.
ŘO IROP nemůže uvést žádnou obecnou formulaci, která by mohla být do projektových záměrů uváděna, protože plnění kritéria musí odpovídat podmínkám konkrétního projektu. Žadatel popíše bariéry, které škola identifikovala ve vztahu k cílovým skupinám žákům, a opatření, která hodlá realizovat na odstranění bariér. V projektové žádosti je nutné popsat všechny kroky, aktivity a prvky, které vedou ke zpřístupnění vzdělání.
Odpověď ze dne 11. června 2015
Byl tento článěk pro vás užitečný?