Veřejné zakázky se budou zadávat elektronicky. Stát tím ušetří

Stovky hodin strávených přípravou zadávací dokumentace, vyhodnocování nabídek, řešení sporů. Systém zadávání veřejných zakázek je zkrátka v Česku hodně složitý a zdlouhavý. Živí celou armádu poradců a konzultantů, kteří pomáhají úřadům eliminovat spory nebo firmám dosáhnout na veřejné peníze.

Programové období: 2007-2013
Operační program: IOP
Příjemce: Ministerstvo pro místní rozvoj
Zahájení projektu: 1.2.2010
Ukončení projektu: 31.5.2014
Téma projektu: eGovernment
Stav projektu: Dokončený

Přitom existují nástroje, které mohou situaci usnadnit, jde například o širší využití informačních technologií při jejich zadávání. Z provedeného průzkumu však vyplynulo, že elektronickou podporu při zadávání veřejných zakázek dosud využívá jen 18 % zadavatelů. Obvykle jde však jen o dílčí kroky. Ministerstvo pro místní rozvoj proto připravilo projekt, jehož cílem je vybudování národní infrastruktury pro elektronické zadávání veřejných zakázek, a na jeho realizaci získalo prostředky z Integrovaného operačního programu.

Výstupem průřezového projektu bude Národní infrastruktura pro elektronické zadávání veřejných zakázek (NIPEZ). NIPEZ je modulárně členěná soustava informačních systémů podporujících procesy elektronizace zadávání veřejných zakázek. Hlavním cílem  projektu NIPEZ je  dosáhnout finančních úspor elektronizací zadávání veřejných zakázek v ČR, a to snížením cen nakupovaných komodit a snížením transakčních nákladů spojených s procesy zadávání veřejných zakázek na straně zadavatelů i dodavatelů. V průběhu realizace projektu budou zpracovány technické specifikace, zajištěna nezbytná legislativa i zajištěn vývoj systémů. Cílovou skupinou projektu jsou zadavatelé veřejných zakázek, dodavatelé, MMR a stávající provozovatelé infrastrustruktury.

 

Výše dotace EU: 225 250 000,00 Kč
Veřejné zdroje ČR: 39 750 000,00 Kč
 
Celková částka: 265 000 000,00 Kč