Přednádraží vlakového nádraží a autobusové nádraží v Šumperku čeká rozsáhlá rekonstrukce
Šumperk letos zahájí jednu z největších investic v historii města. Dlouho připravovaný projekt zahrnuje rekonstrukci autobusového nádraží a protějšího prostoru přiléhajícímu k železnici. Právě tam by měly práce začít, nejspíš už na konci zimy.
„Ostuda města Šumperka,“ takto komentuje paní Marie současnou podobu šumperského autobusového nádraží a prostoru na protější straně Jesenické ulice. „Vypadá to hrozně. Je to nejhorší nádraží v okrese. Mohelnice i Zábřeh mají pěkná nádraží,“ souhlasí i studentka Monika.
Obě ženy se shodují, že rekonstrukce je více než nutná. Samotné nádraží se ale proměny dočká až v roce 2020. Jako první totiž přijde na řadu přednádražní prostor, ve kterém dnes stojí bývalé železniční sklady. Nahradit je mají desítky nových parkovacích míst.
„Akce by měla začít demolicí rampy, která tam dnes stojí, pokračovat se bude přeložkami sítí,“ říká nezávislý starosta města Tomáš Spurný zvolený za hnutí Pro Šumperk. V průběhu roku se rekonstrukce dotkne i přiléhající Jesenické ulice, kterou vede krajská silnice. To přinese komplikace hlavně řidičům.
„Musí se vytvořit odbočovací pruhy, přechod, světla. To znamená, že provoz bude po nějakou dobu omezen na jednosměrný,“ popisuje Spurný.
Náklady na celou rekonstrukci přednádražního prostoru a autobusového nádraží se mají vyšplhat na 140 milionů korun. „Podařilo se nám čerpat evropské dotace z IROPu ve výši 55 milionů,“doplňuje starosta Tomáš Spurný. V této chvíli město připravuje výběrové řízení na zhotovitele.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Ztratit práci, vrátit se nebo narukovat. Ukrajincům v odvodovém věku nebudou konzuláty vydávat pasy
-
Motýli na Máji jsou kýč, zní z Klubu Za starou Prahu. Splňují všechny náležitosti, oponuje Vitvar
-
Památník v Letech nestavíme kvůli Romům, ale kvůli sobě. Prasečák byl náš problém, zdůrazňuje Šídlo
-
Temnota se teď dostává na světlo, říká moderátorka po své výpovědi u soudu s Cimickým