V Blovicích, Nýřanech, Přešticích a Nepomuku vznikají velké přestupní uzly
V Plzeňském kraji vznikají čtyři nové přestupní uzly. Mají usnadnit cestování veřejnou dopravou a přestupování z vlaku na autobus i opačně.
Dva velké přestupní uzly vzniknou na hlavní železniční trati Plzeň – České Budějovice. Jeden v Nepomuku na jižním Plzeňsku v městské části Dvorec. Druhý nový dopravní terminál vznikne v Blovicích na jižním Plzeňsku. Další budou ještě v Přešticích a Nýřanech.
Například v Blovicích bude nový dopravní terminál na vlakovém nádraží, které sousedí s autobusovým. Místa pro autobusy budou označená a nově i krytá, poskytnou tak cestujícím úkryt před deštěm. Nový dopravní terminál nabídne i vylepšení pro řidiče. V současnosti tam mají malou budku, kde si můžou odpočinout, nebo sedí v autobusu. I to by se mělo zlepšit. Součástí projektu je parkování pro 85 aut a dalších skoro 30 parkovacích míst bude pro jízdní kola.
Zkrácení přestupů i posílení veřejné dopravy
V Nepomuku jde o usnadnění a zkrácení přestupů mezi autobusy a vlaky. V Přešticích by zbudování přestupního uzlu mělo přispět k posílení veřejné dopravy. Součástí projektu jsou také parkovací místa pro auta i pro jízdní kola. Uzel v Nýřanech má rovněž usnadnit přestupy mezi vlaky a autobusy. Součástí projektu jsou tři stání pro autobusy a další místa pro auta i pro cyklisty. Dále se vybuduje dosud neexistující chodník pro pěší z Benešovy třídy k samotnému nádraží, čímž by se měla zvýšit bezpečnost chodců.
Všechny přestupní uzly dohromady budou stát necelých sto milionů korun. Jejich výstavbu zhruba z 50 procent pokryje dotace z evropského programu IROP. Vzhledem k tomu, že při vyhodnocování projektů došlo ke krácení dotací, musí vypomoci Plzeňský kraj. Ten všem městům dohromady plánuje přispět částkou přes 14 milionů korun. Podporu však musí schválit krajští zastupitelé.
V současnosti města Blovice a Nýřany mají vysoutěžené dodavatele stavby. Pokud vše půjde podle plánu, všechny čtyři přestupní uzly by mohly být hotové ještě letos.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
NATO prý poprvé pojmenovalo své ‚červené linie‘. V nouzi by mohlo vyslat na Ukrajinu 100 000 vojáků
-
Sinoložka: Čína ekonomicky profituje z války na Ukrajině. Zaplnila prostor po západních firmách
-
8. květen sice znamenal konec války, ale také příchod traumat, která si z ní lidé odnesli, popisuje historik
-
Léky na předpis poštou? ‚Usnadní život‘, míní asociace pacientů. ‚Ohrozí kamenné lékárny‘, oponují lékárníci